Uf, kar strašno zveni ta beseda. Kaj sploh je nukleator pri snežnem topu? Čisto po domače povedano je to šoba, skozi katero pod tlakom brizgnemo stisnjeni zrak in manjšo količino vode. Kapljice razbite na majhne delce pri izsstopu iz šobe hitro zamrznejo in ustvarijo osnovni kristal okoli katerega se bo oblikovala "snežinka". 
Za nukleator sem uporabil bakren T-kos. Z zadnje strani sem namestil priključek za zrak, s spodnje pa priključek za vodo. Vodo, ki priteče iz razdelilnika reguliram z zato pripravljenim ventilom. Tak nukleator sem uporabljal v prvi zasneževalni sezoni. No čez poletje pa sem si umislil centralni nukleator. Zanj sem pri obrtniku kupil pnevmatsko šobo z šestimi luknjicami. Namestil sem jo sredi izstopne cevi topa. Poskrbel sem tudi za ogrevanje nukleatorja z keramičnimi upori tesno pritrjenimi na nosilno cev.